AltSport - Sklep i serwis sportowy | Platformy na hak – truskawka na torcie wycieczkowiczów
17950
post-template-default,single,single-post,postid-17950,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-6.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive

Platformy na hak – truskawka na torcie wycieczkowiczów

Platformy na hak – truskawka na torcie wycieczkowiczów

Jeżeli macie dość ciągłego siłowania się z rowerem, żeby zamocować go na dachu waszego samochodu – ten tekst jest specjalnie dla Was. 

Dlaczego platformy są łatwiejsze w montażu, demontażu i użytkowaniu? Jak to działa, że wszystko się trzyma? Wszystko dokładnie opisane jest poniżej. 

Jeśli chcecie sprawdzić, jakie platformy dostępne są w naszym sklepie, wystarczy kliknąć TUTAJ.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Bagażnik na hak – Platforma – bardzo komfortowa konstrukcja (zarówno dla użytkownika jak i dla przewożonych rowerów). Mocowana jedynie do kuli haka. Jest możliwość zabezpieczenia przed kradzieżą po dokupieniu we własnym zakresie kłódki , którą zabezpieczamy śrubę montażową. W komplecie jest Listwa świetlna (Belka świetlna) z miejscem do zamocowania trzeciej (dodatkowej) tablicy rejestracyjnej. Posiada ona wszystkie wymagane prawem światła tzn:

  • postojówki
  • pozycje
  • stop
  • kierunki (lewy i prawy)
  • podświetlenie tablicy

Wpinana jest tak jak przyczepka do gniazda 7 bolcowego.

Produkowane są dwa rodzaje Platformy:

  • Platforma na max 3 rowery (z maksymalnym udźwigiem 45 kg)
  • Platforma na max 4 rowery (z maksymalnym udźwigiem 60 kg)

Przed zakupem warto jeszcze sprawdzić jaki maksymalny nacisk na kulę haka dopuszcza producent haka.

W przypadku samochodów z kołem zapasowym z tyłu (SUV) konieczny będzie demontaż koła lub też nie będzie możliwości zainstalowania maksymalnej ilości rowerów.

Konstrukcja ta daje też możliwość przewożenia rożnych bagaży (np. kosiarki) z zachowaniem maksymalnego udźwigu. W przypadku transportu rowerów paski do przypięcia są w komplecie.

W przypadku Platformy do 3 rowerów jest funkcja uchyłu. Polega ona na wygodnym i szybkim położeniu części Platformy w której mocujemy rowery tak by można było otworzyć bagażnik (Uwaga – funkcja uchyłu nie działa we wszystkich samochodach np. w terenówkach czy samochodach dostawczych – w szczególności jeśli zawiasy tylnych drzwi są z boku a nie u góry).

PLATFORMA NA HAK TYTAN

Platforma na hak TYTAN- bardzo komfortowa konstrukcja (zarówno dla użytkownika jak i dla przewożonych rowerów). Mocowana jedynie do kuli haka. Jest możliwość zabezpieczenia przed kradzieżą za pomocą kłódki (w komplecie), którą zabezpieczamy śrubę montażową.

W komplecie jest Listwa świetlna (Belka świetlna) z miejscem do zamocowania trzeciej (dodatkowej) tablicy rejestracyjnej. Posiada ona wszystkie wymagane prawem światła tzn:

  • postojówki
  • pozycje
  • stop
  • kierunki (lewy i prawy)
  • podświetlenie tablicy

Wpinana jest tak jak przyczepka do gniazda 7 bolcowego.

Przed zakupem warto jeszcze sprawdzić jaki maksymalny nacisk na kulę haka dopuszcza producent haka.

W przypadku samochodów z kołem zapasowym z tyłu (SUV) konieczny będzie demontaż koła lub też nie będzie możliwości zainstalowania maksymalnej ilości rowerów.

Konstrukcja ta daje też możliwość przewożenia rożnych bagaży (np. kosiarki) z zachowaniem maksymalnego udźwigu – ważnym również jest by przewożony ładunek był odpowiednio zabezpieczony i nie łamał przepisów Kodeksu Ruchu Drogowego.

W przypadku transportu rowerów paski do przypięcia są w komplecie (po 5 sztuk do każdego z rowerów).

PLATFORMA NA HAK GIRO

Platforma na hak GIRO ładna i komfortowa konstrukcja (zarówno dla użytkownika jak i dla przewożonych rowerów). Mocowana jedynie do kuli haka. Jest możliwość zabezpieczenia przed kradzieżą za pomocą kłódki (w komplecie), którą zabezpieczamy śrubę montażową. Same rowery zabezpieczone przed kradzieżą gałkami na zamek.

W komplecie jest Listwa świetlna (Belka świetlna) z miejscem do zamocowania trzeciej (dodatkowej) tablicy rejestracyjnej. Posiada ona wszystkie wymagane prawem światła tzn:

  • postojówki
  • pozycje
  • stop
  • kierunki (lewy i prawy)
  • podświetlenie tablicy

Wpinana jest tak jak przyczepka do gniazda 7 bolcowego.

Przed zakupem warto jeszcze sprawdzić jaki maksymalny nacisk na kulę haka dopuszcza producent haka.

W przypadku samochodów z kołem zapasowym z tyłu (SUV) konieczny będzie demontaż koła lub też nie będzie możliwości zainstalowania maksymalnej ilości rowerów.

Konstrukcja ta daje też możliwość przewożenia rożnych bagaży (np. kosiarki) z zachowaniem maksymalnego udźwigu – ważnym również jest by przewożony ładunek był odpowiednio zabezpieczony i nie łamał przepisów Kodeksu Ruchu Drogowego.

Paski mocujące koła (trwale mocowane do podstawy) z wygodną klamerką do naciągnięcia.

W platformach GIRO jest funkcja uchyłu. Polega ona na wygodnym i szybkim położeniu części Platformy w której mocujemy rowery tak by można było otworzyć bagażnik (Uwaga – funkcja uchyłu nie działa we wszystkich samochodach np. w terenówkach czy samochodach dostawczych – w szczególności jeśli zawiasy tylnych drzwi są z boku a nie u góry).

Ważne zmiany dotyczące trzeciej (dodatkowej tablicy rejestracyjnej) !!

Uprzedzając zapytania klientów informujemy że z dniem 1 stycznia należny nam wydział komunikacji jest zobowiązany wyrobić trzecią (dodatkową) tablicę rejestracyjną !! Panująca do tej pory luka w polskim Kodeksie Ruchu Drogowego została wreszcie usankcjonowana. Praktycznie w każdym aucie przewożone z tyłu rowery przysłaniają tablicę rejestracyjną (jak również i światła). My jako producent w komplecie dostarczamy miejsce pod dodatkowy numer rejestracyjny – jednak każdy z użytkowników powinien wnioskować do swojego wydziału komunikacyjnego o wydanie dodatkowej tablicy i taką zamocować – by być widocznym i „czytelnym” dla innych użytkowników dróg jak również stróżów prawa. Koszt takiej tablicy to:

– 40,00 zł (tablica)

12,50 zł (znaczki)

Zmiany wprowadzają cztery rozporządzenia: – z 9 września 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2015 r., poz. 1603); – z 24 sierpnia 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych pojazdów (Dz. U. z 2015 r., poz. 1601); – z 24 sierpnia 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz. U. z 2015 r., poz. 1602); – z 3 listopada 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2015 r., poz. 1967).

Rozporządzenia wchodzą w życie 1 stycznia 2016 r.